To jest pilotażowa wersja nowego systemu szkoleniowego DCP. Dowiedz się więcej

  • Informacje ogólne

    Adresatami Studium Interwencji Kryzysowej Dzieci i Młodzieży są psycholodzy, pedagodzy, pracownicy socjalni, lekarze, terapeuci, nauczyciele oraz studenci (ostatnich lat studiów: psychologia, pedagogika) pragnący rozwijać swoje umiejętności w zakresie diagnozy oraz prowadzenia interwencji kryzysowej wobec dzieci i młodzieży.

  • Dla kogo

    Dla kogo?

    • Psycholodzy

      praktycy zainteresowani poszerzeniem kompetencji diagnostycznych i terapeutycznych w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi.

    • Studenci ostatnich lat

      osoby przygotowujące się do rozpoczęcia praktyki zawodowej, chcące zdobyć umiejętności praktyczne w zakresie diagnozy i terapii.

    • Nauczyciele

      nauczyciele różnych szczebli edukacji, którzy w swojej pracy spotykają się z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych.

    • Pedagodzy

      specjaliści zajmujący się wspieraniem dzieci, młodzieży i rodzin w zakresie wychowania, profilaktyki i edukacji, pragnący rozwijać swoje kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne.

    • Pracownicy socjalni

      osoby pracujące w instytucjach pomocy społecznej, które chcą lepiej rozumieć potrzeby osób z trudnościami psychologicznymi i społecznymi oraz skuteczniej planować wsparcie.

    • Pracownicy ochrony zdrowia

      pielęgniarki, terapeuci zajęciowi, logopedzi, rehabilitanci oraz inni specjaliści, którzy w codziennej praktyce współpracują z pacjentami z zaburzeniami psychicznymi i rozwojowymi.

  • Program

    Program szkolenia

    Zjazd I Podstawy umiejętności prowadzenia interwencji kryzysowej wobec dzieci i młodzieży. Kryzysy rozwojowe, a kryzysy sytuacyjne, traumatyczne.

    1. Charakterystyka kryzysu rozwojowego u dzieci i młodzieży

    2. Charakterystyka kryzysu sytuacyjnego i traumatycznego u dzieci i młodzieży. Kryzysy ostre i chroniczne.

    3. Fazy reakcji kryzysowej u dzieci i młodzieży.

    4. Skutki kryzysu u dzieci i młodzieży

    5. Objawy doświadczanego kryzysu w obszarze emocjonalnym, poznawczym, behawioralnym

    6. Interwencja kryzysowa i jej cele.

    7. Planowanie i etapy interwencji kryzysowej wobec dzieci i młodzieży

    8. Działanie w interwencji kryzysowej

    9. Zalecenia dla osoby interweniującej w kryzysie

    10. Pomoc interdyscyplinarna specjalistów zdrowia psychicznego wobec dzieci i młodzieży w kryzysie.

    11. Praca warsztatowa, ćwiczenia praktyczne. 

     

    Zjazd II Interwencja kryzysowa wobec dzieci i młodzieży w kryzysie suicydalnym. Zaburzenia depresyjne, samouszkodzenia, samobójstwa u dzieci i młodzieży. 

    1. Charakterystyka kryzysu suicydalnego u dzieci i młodzieży. Charakterystyka samouszkodzeń u dzieci i młodzieży. 

    2. Mity na temat samobójstw. 

    3. Interwencja kryzysowa wobec dzieci i młodzieży w krysie suicydalnym. 

    4. Działania w szkole na rzecz ucznia po próbie samobójczej. 

    5. Działania zespołu kryzysowego w szkole. 

    6. Tworzenie planu wsparcia po powrocie do szkoły ucznia po próbie samobójczej 

    7. Opracowanie planu bezpieczeństwa. Ćwiczenia praktyczne. 

    8. Postępowanie w sytuacji kryzysowej w szkole wobec ucznia w kryzysie samobójczym. 

    9. Kontakt z uczniem w kryzysie suicydalnym 

    10. Kontakt z rodzicami lub opiekunami ucznia w kryzysie suicydalnym. 

    11. Dostosowania w szkole – na rzecz ucznia w kryzysie suicydalnym. 

    12. Procedury postępowania w sytuacji kryzysowej. 

    13. Działania profilaktyczne wobec uczniów. 

    14. Praca warsztatowa, ćwiczenia praktyczne. Analiza studium przypadku. 

     

    Zjazd III Interwencja kryzysowa wobec dzieci i młodzieży w sytuacji przemocy seksualnej. Zaburzenia stresu pourazowego u dzieci i młodzieży. 

    1. Charakterystyka kryzysu w sytuacji przemocy seksualnej wobec dzieci i młodzieży. 

    2. Krzywdzące zachowania seksualne wobec dzieci i młodzieży. 

    3. Symptomy i konsekwencje doświadczanej przemocy seksualnej u dzieci i młodzieży 

    4. Czynniki ryzyka doświadczanej przemocy seksualnej u dzieci i młodzieży.

    5. Charakterystyka sprawców przemocy seksualnej wobec dzieci i młodzieży.

    6. Charakterystyka ujawnienia przez dzieci doświadczenia przemocy seksualnej.

    7. Interwencja prawna w sytuacji doświadczania przemocy seksualnej wobec dzieci i młodzieży.

    8. Interwencja kryzysowa wobec dzieci i młodzieży po doświadczeniu przemocy seksualnej.

    9. Ochrona dzieci i młodzieży przed doświadczeniem przemocy seksualnej.

    10. Praca warsztatowa, ćwiczenia praktyczne. Analiza studium przypadku. 

     

    Zjazd IV Interwencja kryzysowa wobec dzieci i młodzieży w sytuacji zaniedbania, przemocy psychicznej i fizycznej. Interwencja kryzysowa w sytuacji uzależnień u dzieci i młodzieży. 

    1. Charakterystyka kryzysu w sytuacji przemocy psychicznej, fizycznej i zaniedbania wobec dzieci i młodzieży. 

    2. Krzywdzące zachowania wobec dzieci i młodzieży- charakterystyka. 

    3. Symptomy i konsekwencje doświadczanej przemocy psychicznej, fizycznej i zaniedbania u dzieci i młodzieży 

    4. Czynniki ryzyka doświadczanej przemocy psychicznej, fizycznej i zaniedbania u dzieci i młodzieży. 

    5. Charakterystyka sprawców przemocy psychicznej, fizycznej i zaniedbania wobec dzieci i młodzieży. 

    6. Interwencja prawna w sytuacji doświadczania przemocy wobec dzieci i młodzieży. 

    7. Interwencja kryzysowa wobec dzieci i młodzieży po doświadczeniu przemocy psychicznej, fizycznej i zaniedbania. 

    8. Ochrona dzieci i młodzieży przed doświadczeniem przemocy – współpraca interdyscyplinarna specjalistów. 

    9. Interwencja kryzysowa w sytuacji uzależnień u dzieci i młodzieży. 

    10. Charakterystyka uzależnień od substancji psychoaktywnych i uzależnień behawioralnych. Charakterystyka środków psychoaktywnych i ich oddziaływań. 

    11. Charakterystyka uzależnienia, mechanizmy uzależnienia, fazy uzależnienia, skutki uzależnienia u dzieci i młodzieży. 

    12. Praca warsztatowa, ćwiczenia praktyczne. Analiza studium przypadku. 

     

    Zjazd V Interwencja kryzysowa wobec dzieci i młodzieży w sytuacji wydarzeń traumatycznych, straty, żałoby. Interwencja kryzysowa wobec dzieci i młodzieży w sytuacji agresji szkolnej, mobingu.

    1. Kryzysy psychologiczne u dzieci i młodzieży w sytuacji wydarzeń traumatycznych, straty i żałoby. 

    2. Strata i żałoba, fazy procesu żałoby. 

    3. Reakcje na stratę u dzieci i młodzieży. 

    4. Objawy patologizacji procesu żałoby. Żałoba o nietypowym przebiegu- czynniki ryzyka i mechanizmy. 

    5. Model interwencji kryzysowej w sytuacji straty i żałoby u dzieci i młodzieży. 

    6. Zasady budowania kontaktu z dzieckiem w sytuacji straty, żałoby. 

    7. Strata rodziców- dzieci i młodzież w sytuacji kryzysu utraty rodzica. 

    8. Interwencja kryzysowa wobec dzieci i młodzieży w sytuacji agresji szkolnej, mobbingu. 

    9. Charakterystyka zjawiska agresji szkolnej i mobbingu. 

    10. Funkcjonowanie osoby doświadczającej przemocy w środowisku szkolnym, rówieśniczym. 11. Praca warsztatowa, ćwiczenia praktyczne. Analiza studium przypadku.

  • Trenerzy

    Trenerzy

    Profesjonalna kadra specjalistów

    • Agnieszka
      Juszczyk-Mirek
      Psycholog , Seksuolog , Psychoterapeuta , Psycholog diagnosta , Interwentka kryzysowa , Trener DCP

      Psycholog kliniczny, certyfikowany psychoterapeuta systemowy (certyfikat nr 112), psychoterapeuta CBT, psychoterapeuta Terapii Schematów ISTT, certyfikowany interwent kryzysowy Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej, superwizor i trener Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej. 

    • Marzena
      Szczygieł
      Psycholog , Psychoterapeuta , Interwentka kryzysowa , Certyfikowana psychoterapeutka uzależnień , Trener DCP

      psycholog, psychoterapeutka, certyfikowany specjalista terapii uzależnień, kierownik programu Młodzieżowego Klubu Abstynenta, prezes Stowarzyszenia 

  • Korzyści

    Korzyści

    Imienny certyfikat uczestnictwa

    Każdy uczestnik otrzymuje oficjalny certyfikat ukończenia szkolenia, który potwierdza zdobyte umiejętności i wiedzę. Certyfikat zawiera szczegóły szkolenia: temat, liczbę godzin dydaktycznych, imiona i nazwiska prowadzących oraz datę realizacji. Jest respektowany przez pracodawców, instytucje i komisje kwalifikacyjne. Może być załącznikiem do dokumentacji rozwoju zawodowego lub wymaganych procedur awansu i akredytacji.

    Dostęp do profesjonalnych materiałów szkoleniowych

    Uczestnicy otrzymują komplet materiałów szkoleniowych, które stanowią wartościowe wsparcie zarówno podczas zajęć, jak i po zakończeniu szkolenia. Materiały zawierają praktyczne narzędzia, gotowe do wykorzystania w pracy z pacjentem: arkusze, checklisty, kwestionariusze, opisy procedur, schematy interwencji, komentarze do case studies, propozycje ćwiczeń i rekomendacje literaturowe.

    Rozwój praktycznych umiejętności

    Nasze szkolenia są oparte na realnych przypadkach i codziennych wyzwaniach pracy zawodowej. Dzięki warsztatowej formule uczestnicy nie tylko zdobywają wiedzę, ale przede wszystkim uczą się, jak zastosować ją w praktyce – poprzez ćwiczenia, analizy, symulacje i interaktywne metody pracy. Efekt? Umiejętności gotowe do natychmiastowego wdrożenia.

    Dostęp do wiedzy od ekspertów, praktyków

    Zajęcia prowadzone są przez specjalistów z wieloletnią praktyką w pracy z pacjentami oraz doświadczeniem w nauczaniu dorosłych. To m.in. psycholodzy, psychoterapeuci, psychiatrzy, pedagodzy i superwizorzy – łączący wiedzę akademicką z praktyką kliniczną i edukacyjną.

    Wzmocnienie kompetencji i rozwoju zawodowego

    Szkolenia DCP wspierają rozwój nie tylko merytoryczny, ale i osobisty. Uczestnicy zyskują większą pewność w działaniu, aktualną wiedzę zgodną z najnowszymi standardami oraz narzędzia, które pomagają lepiej pomagać innym – profesjonalnie i odpowiedzialnie.

    Wymiana doświadczeń i networking

    Szkolenia to również przestrzeń do spotkań z innymi specjalistami – z różnych miast, środowisk i obszarów zawodowych. Dzielimy się doświadczeniami, uczymy się od siebie nawzajem, budujemy relacje branżowe. Dla wielu uczestników to również początek nowych współprac, kontaktów zawodowych, a nawet przyjaźni.

  • Cennik

    Cennik

    • Jednorazowa
      6 000 PLN
      4 878,05 PLN netto
      • 1
        Teraz
    • 4 Raty
      4 x 1 875 PLN
      4 x 1 524,39 PLN netto
      • 1
        2025-12-24
      • 2
        2026-02-22
      • 3
        2026-03-23
      • 4
        2026-04-21

Opinie

  • Uczestniczyłam w szkoleniu Terapia poznawczo-behawioralna w leczeniu zaburzeń lękowych. Prowadząca w doskonały sposób połączyła najnowsze badania naukowe z praktycznymi narzędziami do pracy z pacjentem. Duże wrażenie zrobiły na mnie szczegółowe omówienia protokołów terapeutycznych oraz ćwiczenia z modelowania sesji.
    Joanna Tomaszewska, 45 lat
  • Jako studentka psychologii szukałam szkoleń, które pozwolą mi zdobyć wiedzę wykraczającą poza podręczniki akademickie. W DCP dostałam ogrom praktycznej wiedzy, popartej realnymi przykładami z pracy z pacjentem. Prowadzący byli otwarci, cierpliwi i chętnie dzielili się doświadczeniem. Polecam
    Natalia Wićko, 23 lata
  • Byłam na szkoleniu Terapia par w kryzysie – podejście systemowe. Bardzo doceniam to, że prowadzący mówili szczerze o trudnościach, z jakimi sami mierzyli się w pracy, a nie tylko o modelowych przykładach. Dużo wyniosłam z ćwiczeń, szczególnie z pracy nad emocjami obojga partnerów w trakcie sesji. Temat był przedstawiony w sposób przystępny, ale bez upraszczania ważnych kwestii.
    Aleksandra Górska, 32 lata
  • W DCP znalazłam szkolenie idealnie dopasowane do mojej pracy w ośrodku pomocy społecznej. Konkretne procedury, scenariusze interwencji i bardzo życiowe przykłady – tego właśnie szukałam
    Patrycja Szablewska, 27 lat
  • Ogromny plus za praktyczne ćwiczenia i omawianie przypadków z praktyki klinicznej. To nie były suche wykłady – atmosfera była inspirująca, a materiały dydaktyczne przygotowane na najwyższym poziomie
    Tomasz Szendzielarz, 28 lat
  • Brałam udział w szkoleniu Skuteczna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów w środowisku szkolnym. Prowadzący pokazali sprawdzone strategie mediacji pomiędzy uczniami, a także sposoby konstruktywnej rozmowy z rodzicami w sytuacjach napięcia. Dużym atutem były ćwiczenia w formie scenek, które pomogły mi przećwiczyć reakcje na trudne zachowania.
    Monika Zielińska, 36 lat

Może cię również zainteresować

  • Zadzwoń do nas

    71 332 36 70
    71 361 60 35
  • Napisz do nas

    szkolenia@dcp.wroclaw.pl

Portal szkoleniowy DCP

Załóż konto w Portalu Uczestnika Szkolenia DCP

Utwórz w 30 sekund darmowe konto i zyskaj wygodny dostęp do wszystkich swoich programów edukacyjnych w jednym miejscu.

Dzięki kontu możesz w prosty i intuicyjny sposób, 24/7:

  • zapisywać się na szkolenia otwarte,
  • zarządzać swoimi danymi (do certyfikatu, wysyłki certyfikatu oraz do faktury).

Zyskujesz także dostęp do:

  • linków dostępowych do szkoleń online,
  • harmonogramu zaplanowanych szkoleń,
  • historii ukończonych kursów i warsztatów,
  • materiałów szkoleniowych i certyfikatów,
  • informacji organizacyjnych (agenda, instrukcje logowania do szkoleń online, dane kontaktowe).

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu, dostosowania treści do preferencji użytkownika oraz prowadzenia anonimowych statystyk. Możesz zarządzać ustawieniami plików cookies w swojej przeglądarce internetowej. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce prywatności oraz Polityce cookies.